Related Paintings of unknow artist :. | European city landscape, street landsacpe, construction, frontstore, building and architecture. 220 | God creating the Sun, the Moon and the Stars | Arab or Arabic people and life. Orientalism oil paintings 535 | Xicotencatl the Boy, tribune and comandonte | The Holy Kinship Altarpiece | Related Artists:
Pavel Filonov1883-1941
Pavel Filonov Locations
Russian painter, graphic artist and poet. He came from a working-class background; orphaned in childhood, he moved to St Petersburg, where he earned money through embroidery, house painting, restoring buildings and icons, and other tasks such as retouching photographs and making posters and wrappers for goods (a practical apprenticeship he never forgot). His interest in drawing and painting developed through copying, making portraits and the close study of human and animal anatomy. He entered the Academy of Arts, St Petersburg (1908) with difficulty but he left without graduating; his only important teacher was L. E. Dmitriyev-Kavkazsky (1849-1916), with whom he studied privately. Largely self-taught, he was a man of considerable intellectual powers.
Henry Clarence WhaiteBritish artist, 1828-1912
margareta capsia gavelinMargareta Capsia, född 1682 i Sverige, död 20 juni 1759 i Åbo, var en svensk-finländsk konstnär, den första kvinnliga konstnären i Finland och en av de första i Skandinavien. Hon var kyrkomålare och målade altartavlor, men utförde även personporträtt.
Capsias föräldrar Gottfried Capsia och Anna Schultz hade kommit till Sverige från Holland. Hon gifte sig i Stockholm 1719 med prästen Jacob Gavelin och flyttade till Vasa 1721, där hon gjorde sig känd som altarmålare i Österbotten. 1730 flyttade paret till Åbo, där hon blev känd i hela landet som konstnär. Hon målade altatavlorna i en rad kyrkor, bla målade hon 1739 Säkylä kyrkas altartavla, och i den gamla kyrkan i Paltamo, den så kallade bildkyrkan, finns bland annat en altartavla från 1727 som föreställer nattvarden. Hennes altartavlor beskrivs som individualistiska och naivt ärliga bibelillustrationer, och hon ansågs som landets då främsta altarkonstnärer tillsammans med Mikael Toppelius.
Hon var en av de få kvinnliga konstnärerna kända i Skandinavien före 1800-talet, tillsammans med Ulrika Pasch i Sverige och Johanne Marie Fosie i Danmark. I Finland var även Helena Arnell känd under samma tid.